Svētdiena, 2017. gada 28. maijs
A+ / A-

l_tab_1.png

l_tab_2.png

l_tab_3.png

L_TAB_4.png

L_TAB_5.png

L_TAB_6.png

 

                  Facebook.png  Twitter.png   Youtube.png

                      VDI_LOGO1.png

 

right_tab_1.png

right_tab_2.png

right_tab_3.png

right_tab_4.png

Kontaktinformācija

Rīgā, Kr.Valdemāra ielā 38 k-1
LV–1010
Tālrunis  67021704
Fakss 67021718
E-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Labklājības ministrija noteiks Ģimenei draudzīgus uzņēmumus

  • Labklājības ministrija noteiks Ģimenei draudzīgus uzņēmumus

Jau sesto gadu Labklājības ministrija noteiks Ģimenei draudzīgākos komersantus, līdzīgi kā pērn, vērtēšanu īstenojot Ilgtspējas indeksa iniciatīvas ietvaros. Pretendentu pieteikšanās noslēgsies 14. aprīlī.

Labākie uzņēmumi saņems īpašu apliecību un uzlīmi, kas apstiprinās Ģimenei draudzīga komersanta statusa un dos tiesības to gadu izmantot savā interneta vietnē, plašsaziņas līdzekļos un darba sludinājumos.

 

Risinot sarežģīto demogrāfijas situāciju valstī, LM aicina darba devējus būt līdzatbildīgiem un veicināt ģimenes vērtību popularizēšanu. „Lielu dienas daļu strādājošais pavada darbavietā. Ir svarīgi, ko uzņēmējs dara strādājošo labā, kāda ir darba vide. Tikai darbinieks, kas jūtas komfortabli, strādās ar simtprocentu atdevi,” uzsver Līvija Liepiņa, LM Bērnu un ģimenes politikas departamenta direktore.

 

Ne mazāk būtiskas ir rūpes par klientiem. Tās veicina lojalitāti uzņēmumam, kā arī sekmē tā reputāciju, īpaši starptautiskajos tirgos. „Priekšroka rindā vecākiem ar bērniem, ērta uzbrauktuve, atbalstoša kredītpolitika bankā – tās ir mazās lietas, kas mums kā klientiem liek justies laipni gaidītiem. Risinājumi ir individuāli, tikai uzņēmējs pats var izvēlēties klientam piemērotāko,” norāda L. Liepiņa.

 

LBAS priekšsēdētāja vietniece Līvija Marcinkēviča: „Papildus tam, ka uzņēmums nodrošina ģimenei draudzīgus apstākļus klienta kontekstā, svarīgi radīt tādu darba vidi, kas nodrošina darbinieku spēju sabalansēt darba un privāto dzīvi, rada apstākļus, kuros darba ņēmējs var iesaistīties lēmumu pieņemšanas procesos, kas atbalsta elastīgu darba laiku, pieļauj alternatīvas darba pienākumu veikšanas vietas. Piemērs ir jauno māmiņu iekļaušanās darba tirgū pēc atgriešanās no bērnu kopšanas atvaļinājuma, strādājot no mājām un tādejādi ļaujot apvienot darbu ar laiku bērnam.”

 

Viens no kritērijiem statusa piešķiršanai ir uzņēmuma orientācija uz efektīvu darba un ģimenes dzīves saskaņošanu, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas, elastīgu darba laiku. Tāpat vērtē arī nodarbināto veselības aizsardzību darba vietā, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu, atbalsta nodrošināšanu bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanos labdarībā. Vērtē arī uzņēmuma telpu un aprīkojuma atbilstību bērna vajadzībām.

 

LDDK ģenerāldirektore Līga Menģelsone: „Darba devējam, esot atbildīgam darbinieka, klientu, partneru un sabiedrības priekšā, palielinās tā konkurētspēja. Piemēram, lai paaugstinātu darbinieku lojalitāti, darba devējs var ieviest elastīgas darba formas, kas dod iespēju nodrošināt balansu starp darba un ģimenes dzīvi. LDDK cer, ka LM iniciatīva gūs lielu atsaucību un tiks turpināts darbs pie tiesību aktu uzlabošanas, kas ļautu sekmīgāk ieviest elastdrošības principus darba dzīvē.”

 

Šobrīd likumdošana vēl neparedz visas iespējas realizēt elastīgas darba formas, lai saglabātu sociālo drošību, kā arī darbinieki nav īsti gatavi dažādot sadarbības formas ar darba devēju.

 

Ģimenei draudzīga komersanta statusu LM piešķir uzņēmumiem, kuru politika un pakalpojumi ir draudzīgi ģimenēm gan komercsabiedrībā, gan plašākas sabiedrības kontekstā. Statusu nevar saņemt uzņēmumi, kuru darbība vai produkcija ir nedraudzīga bērnam vai ģimenei, piemēram, tabakas, alkohola, ieroču ražotāji. Tādējādi sabiedrībā nostiprinās ģimeniskās vērtības un uzlabojas ģimenēm piemērota dzīves un darba vide.

 

Atgādinām, ka 2011. gadā Ģimenei draudzīga komersanta statusu saņēma 12 uzņēmumi, kurus apzināja un atlasīja Ilgtspējas indeksa ietvaros. Pirmoreiz Ģimenei draudzīgie komersanti tika noteikti 2007. gadā - īstenojot ES politiku par darba un ģimenes dzīves apvienošanu, to aizsāka Bērnu un ģimenes lietu ministrija.

 

Informācijai:

Balstīts uz starptautiski atzītu metodoloģiju, Ilgtspējas indekss ļauj izvērtēt uzņēmumu darbību piecās jomās – uzņēmuma stratēģija, darba vide, tirgus attiecības, ietekme uz vidi un sabiedrība. Aktivitāte tiek īstenota ESF projekta "Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos" nr.1DP/1.3.1.3.2./08/IPIA/NVA/001 ietvaros.

 

Ilgtspējas indeksa iniciatori ir nacionālā līmeņa sociālie partneri – Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) un Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK). Indeksa metodoloģiju un projekta vadību nodrošina Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts.

 

 

Informāciju sagatavoja:

 

Zane Brīvmane,

Labklājības ministrijas

Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste,

67021666, 26134505,  zane.brivmane@lm.gov.lv

 

Ieva Kukule,

LBAS komunikācijas konsultante

Mob. tālr.: 29466551

E-pasts: ieva.kukule@lbas.lv

http://www.ilgtspejasindekss.lv

http://twitter.com/ilgtspeja

© Valsts darba inspekcija. Visas tiesības aizsargātas.
A+ / A-